måndag 12 december 2011

Hej igen!

Nu har vi haft en ny fotouppgift. Det började med att alla personer fick olika bilder. Varje person skulle sedan tolka sin bild och beskriva så mycket att en blind person skulle kunna se den framför sig.
Sedan blev alla indelade i grupper. Varje grupp fick några tolkningar (utan att se eller ha sett bilderna) och skulle sedan försöka framställa ett foto, så likt tolkningen som möjligt. De som var med i min grupp var Erika, Jenny och Oskar och såhär blev vårt resultat:


[Klicka på bilden för att se den större!]
Modeller övre raden: Erika, Jenny
Modeller undre raden: Anna N, Anna J, Emilia (Jag)
 Det här är det första fotot vi tog. Jag tycker att vår bild stämmer ganska bra in på tolkningen vi fick, men vi får väl se såsmåningom hur originalbilden verkligen var.. Det skulle alltså vara fem tjejer i bilden och eftersom vi bara var tre tjejer i vår grupp, fick vi låna in två andra tjejer (Anna J och Anna N) från vår klass.

Modell: Oskar K
Det här är alltså den andra bilden vi tog och även här är jag ganska nöjd med vårt slutresultat. Jag vet dock inte hur originalbilden ser ut, men om man ser det utifrån tolkningen vi fick tycker jag att vår bild blev ganska bra! Jag vill bara snabbt berätta att han egentligen ska hålla i en saxofon, men eftersom vi inte hade någon tillgänglig, tog vi en stor flöjt istället! :)

När vi får se "orginalbilderna" (tror det blir på fotolektionen på måndag) kan jag lägga upp dem, så att man kan jämföra med bilderna vi tog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar